Db., 2023.06.25. (vasárnap délután) | Cserépfalui kérdések 08-12 | sorozat: Kérdések 2023-11. |
Tartalomjegyzék:
08.) Mi a feltétele a kenyértörésnek?
09.) A hit jele a nyelveken szólás?
10.) Az Úr Jézus „más juhai” a nem zsidó hívők?
11.) A jövőben fizikailag leszünk Jézus Krisztusban?
12.) Mikortól és kik között van Új szövetség? A Gyülekezetet ez hogyan érinti?
8.) Kérdés:
Néhány évvel ezelőtt Cserépfalun a kenyértörés és a bemerítkezés volt a téma. Akkor elhangzott, hogy a kenyértörés az Úr Jézus halálára és feltámadására való emlékezés és az törhet kenyeret, aki valóságban megszabadult a bűneitől, - ezt már csak én teszem hozzá- tehát újonnan született.
A kérdés: Ha ezeknek a „feltételeknek” megfelel egy gyülekezetbe járó ember, akkor törhet kenyeret, vagy még más „kritériumnak” is eleget kell tennie? (pl.: abban a közösségben, ahová jár, valamilyen szolgálatot ellátni.)
Válasz:
A kenyér megtörésének ez a legfőbb feltétel, amit a kérdező is mondott: Legyen új élete. Azonban, amikor a kenyeret megtörjük, nemcsak az Úrral, hanem az egymással való közösségünket is kifejezzük. 1Kor 10:16-17 A hálaadásnak pohara, amelyet megáldunk, nem a Krisztus vérével való közösségünk-e? A kenyér, amelyet megszegünk (pontosabban: megtörünk), nem a Krisztus testével való közösségünk-e? Mert egy a kenyér, egy test vagyunk sokan; mert mindnyájan az egy kenyérből részesedünk. Szükséges, hogy kenyértörőknek egymással is közösségük legyen.
A közösségnek több területe, szintje van. Minden újonnan született hívőnek, bárhol is él a világon, és bármelyik közösséghez is tartozik, ha világosságban jár, megvan a többi világosságban járó hívővel a közössége Krisztusban. 1Ján 1:7 Ha pedig a világosságban járunk, amint ő maga a világosságban van: közösségünk van egymással. Akikben a Szt. Sz. él, azoknak megvan a Szellemben való közösségük.
Normális esetben minden hívő valamelyik helyi gyülekezethez tartozik, és ott megvalósul a gyülekezeten belüli közösség, az együtt épülés közössége, imaközösség, teherhordozás közössége, a szolgálat közössége, stb.
Tehát a kérdésre válaszolva: Ha valaki újonnan született hívő, és szeretne kenyeret törni, mondja el ezt a kérését annak a gyülekezetnek, a vezető, szolgáló testvéreknek, és megbeszélik, hogy szükséges-e még valami ahhoz, hogy vele kenyértörő közösségben legyenek.
9.) Kérdés:
Hallgattam egy szolgálatot, ahol Imre bácsi elmondta, hogy a nyelveken szólást Isten a zsidó hitetlenek számára adta jelül, hogy meglássák, pünkösd után nemcsak héberül zsidóknak hangozhat igehirdetés, hanem pogányoknak más nyelven is. Isten nemcsak a zsidóké, hanem más nemzetbelieké is.
A Márk 16,15-20 terjedő igeszakaszban mégis úgy lehet érteni az igét, hogy annak a jele a nyelveken szólás, akik a tanítványok által hirdetett evangéliumot elhiszik és megkeresztelkednek/bemerítkeznek.
Válasz:
Olvassuk el Márk 16,15-20. Amit az Úr itt elmondott, ezek a királyság jellemzői. Megjegyzem, hogy akkor sem szólt nyelveken minden hívő. 1Kor 12:30 Avagy mindnyájuknak van-e gyógyításra való ajándéka? Vagy mindnyájan szólnak-e nyelveken? Ezek a csodajelek elkezdődtek pünkösdkor, de a zsidó nép hitetlensége miatt félbe szakadt, Isten egy időre félre tette a zsidó népet is, és ezeket a királyságra jellemző csodákat is. Jól látszik ez Pál apostol életében. Ő eleinte nyelveken szólt, gyógyított, a halálos kígyómarástól nem halt meg, ördögöket űzött, halottakat támasztott, őt magát csaknem holtra kövezték, és talpra állt. De később, amikor nyilvánvalóvá lett Izrael ideiglenes félre tétele, akkor már ezeket nem gyakorolta. Timótheusnak azt írta, 1Tim 5:23 Ne légy tovább vízivó, hanem élj egy kevés borral, gyomrodra és gyakori gyengélkedésedre való tekintetből. 2Tim 4:20 Trófimust pedig Milétumban hagytam betegen. Epafróditusról azt írta: Fil 2:27 Mert bizony beteg volt, halálhoz közel; de az Isten könyörült rajta, nem csak ő rajta pedig, hanem én rajtam is, hogy szomorúság ne jöjjön szomorúságomra. Ő maga sem szabadult meg a tövistől, a Sátán angyalának gyötrésétől, pedig háromszor könyörgött. 2Kor 12:9 És ezt mondá nekem: Elég neked az én kegyelmem; mert az én erőm erőtlenség által végeztetik el. Nagy örömest dicsekszem azért az én erőtlenségeimmel, hogy a Krisztus ereje lakozzék én bennem.
Tehát nem a csodákban mutatkozott már meg Isten hatalmas ereje, hanem az ember erőtlenségében. Ez az egyik különbség a királyság és a gyülekezet ideje között. Most a gyülekezet ideje van, és nem bölcs dolog a királyságnak tett ígéreteket hajszolni, mert ha az ember nagyon akarja, akkor az ördög tesz ilyen csodákat. Ezt bizonyítja az Úr szava: Máté 7:22-23 Sokan mondják majd nekem ama napon: Uram! Uram! nem a te nevedben prófétáltunk-e, és nem a te nevedben űztünk-e ördögöket, és nem cselekedtünk-e sok hatalmas dolgot a te nevedben? És akkor vallást teszek majd nekik: Sohasem ismertelek titeket; távozzatok tőlem, ti gonosztevők.
10.) Kérdés:
A János 10,16-ban azt mondja az Úr Jézus, hogy „Más juhaim is vannak nékem, amelyek nem ebből az akolból valók.” Ezek a „más juhok” a nem zsidó hívők?
Válasz:
Igen, ezek a népek, pogányok közül való hívők. Ján 10,16: Más juhaim is vannak nekem, amelyek nem ebből az akolból valók: azokat is elő kell hoznom, és hallgatnak majd az én szómra; és lészen egy akol [= egy nyáj] és egy pásztor. A pogányok más akolban, más karámban voltak, mint a zsidók. De az Úr nem egy akolba viszi őket. Nem vitte a pogányokat a zsidó akolba. Bár voltak sokan, akik a pogányokat zsidókká akarták tenni. Az Úr egy nyájba terelte az övéit, ahol nem számít, hogy ki, melyik akolból való, zsidó-e vagy pogány. Ef 2:14 Mert Ő a mi békességünk, ki eggyé tette mind a két [nemzetséget], és lerontotta a közbevetett választófalat.
11.) Kérdés:
A gyülekezet, mint Krisztus teste üzenete szerint a gyülekezet jövőjét illetően sokszor elhangzik az, hogy a testgyülekezet tagjai Jézus Krisztusban lesznek fizikailag, de az is, hogy Jézus Krisztus mellett lesznek. Mi a helyes megközelítés az Ige szerint?
Válasz:
Az Ige gyakran beszél képekben, hogy bepillanthassunk Isten dolgaiba. Ilyen kép, amiről az előbb volt szó, hogy az Úr az övéit juhoknak, illetve nyájának nevezi. De ez nem jelenti azt, hogy fizikailag juhok vagyunk. A képpel azt szemlélteti az Úr, hogy úgy viszonyul hozzánk, mint jó pásztor a juhaihoz: életét adja a juhokért.
Ilyen kép az is, hogy a Gyülekezet Kr. teste, vagy Kr. menyasszonya. Az is kép, hogy maradjunk Benne, mint szőlővessző a szőlőtőkén. De ezek a képek nem azt jelentik, hogy fizikailag Kr.-ban vagyunk, vagy a jövőben Benne leszünk.
Amikor pl. az Úr azt mondta a tanítványoknak, Ján 15:4 Maradjatok énbennem és én is tibennetek, akkor fizikailag sem a tanítványok nem voltak az Úrban, sem az Úr a tanítványokban. Fizikailag egymás mellett voltak. Ebből is világos, hogy Krisztusban lenni nem fizikailag lehet, hanem szellemben.
A kérdés ez volt: Mi a helyes: Krisztusban vagyunk/leszünk az örökkévalóságban, vagy Kr. mellett? Mind a kettőről beszél az Ige. 2Kor 5:17 Azért ha valaki Krisztusban van, új teremtés. 1Thess 4:17 Azután mi, akik élünk, akik megmaradunk, elragadtatunk azokkal együtt a felhőkön az Úr elébe a levegőbe; és ekképpen mindenkor az Úrral leszünk. Az Úrral, az Úr mellett, az Úr közelében, de nem azt mondja, hogy az Úrban. Fil 1:23 kívánván elköltözni és a Krisztussal lenni; mert ez sokkal inkább jobb. Tehát a képeket nem fizikailag, hanem szellemileg kell értenünk. A mondanivalóját kell felfognunk. Azt, hogy nagyon közel vagyunk és az örökkévalóságban még közelebb leszünk az Úrhoz! 2Kor 5:6b tudjuk, hogy e testben lakván, távol vagyunk az Úrtól.
12.) Kérdés:
Mikortól van Új szövetség? Kik között van ez? A testgyülekezet hogyan viszonyul ehhez?
Válasz:
Új szövetséget az Úr azokkal kötött, akikkel régi szövetsége is volt. Ez pedig nem a Gyülekezet, nem Kr. Teste, hanem Izrael. Jer 31:31-34 Íme, eljőnek a napok, azt mondja az Úr; és új szövetséget kötök az Izrael házával és a Júda házával. Nem ama szövetség szerint, amelyet az ő atyáikkal kötöttem az napon, amelyen kézen fogtam őket, hogy kihozzam őket Egyiptom földéből, de akik megrontották az én szövetségemet, noha én férjük maradtam, azt mondja az Úr. Hanem ez lesz a szövetség, amelyet e napok után az Izrael házával kötök, azt mondja az Úr: Törvényemet az ő belsejükbe helyezem, és az ő szívükbe írom be, és Istenükké leszek, ők pedig népemmé lesznek. És nem tanítja többé senki az ő felebarátját, és senki az ő atyjafiát, mondván: Ismerjétek meg az Urat, mert ők mindnyájan megismernek engem, kicsinytől fogva nagyig, azt mondja az Úr, mert megbocsátom az ő bűneiket, és vétkeikről többé meg nem emlékezem.
Mikortól van új szövetség? Az utolsó vacsorán azt mondta az Úr: Máté 26:27-28 És vevén a poharat és hálákat adván, adá azoknak, ezt mondván: Igyatok ebből mindnyájan; Mert ez az én vérem, az új szövetségnek vére, amely sokakért kiontatik bűnöknek bocsánatára. Egyrészt azt mondhatjuk, hogy ettől kezdődik az új szövetség. Zsid 9:15 És ezért új szövetségnek a közbenjárója Ő (J. Kr.), hogy meghalván az első szövetségbeli bűnök váltságáért, a hivatottak elnyerjék az örökkévaló örökségnek ígéretét. Másrészt viszont tudjuk, hogy Izrael életében még nem valósult meg, amit az Úr ígért az új szövetséggel kapcsolatosan: Még nincs Isten törvénye a szívükbe írva. Még nem ismerik J. Kr.-t. Az új szövetség számukra majd az ezeréves királyságban teljesedik be.
Harmadrészt viszont a hívő emberek már az új szövetségben élnek J. Kr. óta. Olyan értelemben, hogy a bűneinket megbocsátotta, megismertük Őt, és az újonnan születettekben a Szt. Sz. által Kr. fogant meg, Ő betölti Isten törvényét bennünk. Mi már elnyertük Kr.-ban az örökkévaló örökségnek ígéretét. 2Kor 3:6 Aki alkalmasakká tett minket arra, hogy új szövetség szolgái legyünk.
A testgyülekezet hogyan viszonyul ehhez? Úgy, amit harmadrészt elmondtam: Az új szövetség szolgái lettünk, mert nekünk már a szívünkbe van Kr. és a Szt. Sz. által Isten Törvénye. Mi már megismertük az Urat, sőt Isten gyermekei és örökösei lettünk Kr. által, és isteni természet részeseivé lettünk!
_ . _